גלו מיהו “הרוצח השקט” בעסק שלכם ונטרלו אותו מייד

עסקים קטנים החלטות

העסק שלכם בנוי על קבלת החלטות, ויש רוצח שקט שמונע ממכם לקבל את ההחלטות הנכונות על בסיס קבוע. אתם מבינים, בין אם שמתם לב לזה או לא, בעסק שלכם מתקבלות החלטות כמעט בכל רגע נתון.

עשרות, מאות, אלפי ואפילו עשרות אלפי החלטות בשבוע, בחודש, או בשנה.

 עובדה פשוטה : עסק שבו מתקבלות יותר החלטות נכונות מהחלטות לא נכונות הוא עסק שיצליח ולאורך זמן. עסק שבו מתקבלות יותר החלטות לא נכונות מהחלטות נכונות הוא עסק שייכשל בסופו של דבר וייסגר.

מובן שלא כל לכל החלטה יש מקדם חשיבות דומה, ויש בהחלט החלטות קטנות ופחות חשובות לכאורה (שינוי הסידור הפנימי של המשרד) לעומת החלטות גדולות ומהותיות יותר (פיתוח של מוצר או שירות חדשים), אבל יש מכנה משותף שמשפיע בצורה דרמטית על כל קבלת החלטות בעסק. המכנה המשותף הזה הוא :

 הגישה שלכם.

זה היה יכול להיות עסק מסובך, אבל הוא פשוט. יש כמה גישות אפשריות לקבלת החלטות. אבל יש רק גישה אחת שעובדת לאורך זמן ! התעלמו מהעצה היחידה הזו ותראו את העסק שלכם מדשדש בדרך המהירה למטה. ישמו אותה, ותראו את העסק שלכם משתפר באופן דרסטי ומשגשג !

הגישה הנכונה היא זו :

התחילו לחשוב  : ״מה יצא לי מזה״.  הפסיקו לחשוב : ״כמה זה עולה לי״. 

 לא משנה באיזה עסק אתם. לא משנה מה ההחלטה שאתם אמורים לקבל. תפסיקו לחשוב כמה זה עולה לכם. תתחילו לחשוב מה יצא לכם מזה.עשו זאת תמיד. ללא יוצא מן הכלל. התחילו עכשיו. זו עצה פשוטה ויעילה, אבל יש כל כך הרבה בעלי עסקים קטנים ויזמים שפשוט לא מיישמים אותה. הם נעולים בתוך הגישה השגויה של “כמה זה עולה לי” והגישה הזו פשוט רוצחת בשקט ובהתמדה אכזרית כל אפשרות של קבלת החלטות נכונה בעסק שלהם וכל אפשרות לשגשוג עתידי. זו לא הגזמה. הגישה הלא נכונה אולי לא תהרוס אתכם מייד אבל היא תדאג ״לשמור״ על העסק שלכם קטן, חיוור ומדשדש.

איך יכול להיות שמשהו שנראה מינורי הוא בעל השפעה מכרעת כל כך ? פשוט מאוד : הפוקוס שלכם לא נמצא במקום הנכון ! בואו נשאיר את זה עד כדי כך פשוט: הפוקוס שלכם, פשוט לא נמצא במקום הנכון !

הגישה הנכונה שתאפשר לכם להצליח ולגדול היא : “השקעה מול תוצאה”. הפוקוס הנכון שיגרום לעסק שלכם לנסוק במהירות הבזק הוא : מה אני יכול להרוויח מזה. דוגמא בנאלית : עסק קטן. האם יהיה נכון עבורו לפרסם במאות שקלים בחודש, באלפי שקלים בחודש או לא לפרסם בכלל.

התשובה : תלוי מה ארוויח מזה. אם פרסום באלפי שקלים בחודש, יביא לי הכנסה של עשרות אלפי שקלים בחודש, הרי שבוא כדאי. אם פרסום בעשרות שקלים בחודש, לא יניב שום תוצאה, הרי שהוא טעות. זה לא משנה כמה הפרסום עולה לי. זה משנה איזו תוצאה אני מקבל מול ההשקעה. לא כמה זה עולה לי, אלא מה אני יכול להרוויח מזה. כמובן שהדוגמא הזו היא דוגמא פשוטה יחסית. המקום שבו באופן מפתיע אני רואה בעלי עסקים לא מצליחים לעשות את ההקשר הוא באופן מפתיע דווקא במקום שבו הם צריכים להשקיע בעצמם. נסו למצוא את הדוגמאות שמתאימות לכם, בעסק שלכם, ונסו לפתח ולחזק את שריר קבלת ההחלטות שלכם, בכל הזדמנות, ומתוך הגישה הנכונה.

הפוסט הקצר הזה “עלה” לכם בסך הכל כמה דקות קריאה. ישמו אותו ממחר בעסק שלכם, ומתוך גישה של עלות תועלת פשוטה זו עשויה להיות אחת ההחלטות ואחת ההשקעות המוצלחות שתעשו.

 בהצלחה !

 אהבתם ?  שתפו בבקשה עם אחרים.  שיתוף תוכן איכותי יהפוך אתכם במשך הזמן למובילי נישה ויעצים אתכם. מיישמים או מתכוונים ליישם את הגישה הזו בעסק שלכם ? שתפו אותנו ואחרים ונלמד כולנו.

 יש לכם קול. תנו לו להישמע. 

תגובות